Női jóga

A jóga olyan, mint a zene, a test ritmusa, az elme dallama, a lélek harmóniája alkotja meg az élet szimfóniáját. 
(B.K.S Iyanger)

noi joga foto 01

A nőijóga abban sajátos, hogy finomságával, rezgéseivel, gyakorlataival fizikai és finomabb szinten is elősegíti a nőiség átélését, a nőiség-tudatosságot, mindezt a női test és lélek igényeire hangolva. Minőségében az elfogadás, rugalmasság, elasztikusság, befogadás és megengedés jellemzi. A nőijóga a hatha jóga azon gyakorlatait alkalmazza a harmónia és egészség megőrzésére, helyreállítására, amelyek a női energiák felébresztését szolgálják.

Női ciklusunk során hormonjaink folyamatos változásban vannak, és ezzel együtt folyamatos változásban van a kedélyünk, energiaszintünk, nyitottságunk vagy épp befelé fordulásunk. Egy nőijóga óra épp ezért nagyon megengedő, mindenki a saját ciklusának megfelelő dinamikával merülhet bele az áramlásba.

A nőijógának számos gyógyító hatása van, gyakorlatai helyreállítják az alsótest energetikai rendszerét, megerősítik a gát területét, az intim izmokat, a medence és a has izmait, mobilizálják, erősítik a csípőízületeket. Jótékony hatással van a menstruációs problémákra, görcsökre, a ciklus szabályozására, hozzájárul a hormonális egyensúly megteremtéséhez. Mindemellett erősíti a törzs izomzatát, amelyek a helyes testtartás kialakításához szükségesek, valamint segíti az izomzat fejlődését a "problémás" területeken.

noi joga foto 02

Akár egyéni vagy kiscsoportos a foglalkozás, beszélgetéssel kezdődik, ahol körbejárjuk az aktuális állapotot, igényeket, esetleges problémákat, kívülről ható tényezőket. Itt kiemelt figyelmet szentelünk a Hold különböző fázisainak, hiszen nőként különleges kapcsolatban állunk vele. A Hold ciklusaira hangolódva még teljesebbé, harmonikusabbá tud válni gyakorlásunk és mindennapi életünk.

Újhold és telihold idején még különlegesebb esszenciával töltjük meg a magunkra szánt gyakorlási időt, még tudatosabban összekapcsolódva égi segítőnkkel.

Miután azonosítottuk az aktuális gyakorlás célját, minőségét, témáját, ráhangolódással folytatjuk, amely célja, hogy ténylegesen megérkezzünk, testileg és szellemileg is felkészüljünk az órára, lecsendesítsük az elmét, ellazítsuk izmainkat.

Ezt követően lágy bemelegítéssel az ízületek átmozgatása történik meg, majd következik az adott témára, területre felfűzött jóga ászanák sorozata.

Női jóga

Nőijóga során a fizikai gyakorlás (ászanák) mellett, kiemelt szerepet kap még a meditáció és relaxáció is, amely során megtanulunk ellazulni, kikapcsolni és befelé figyelni, ezáltal képesek leszünk megfigyelni a bennünk zajló folyamatokat, meghallani belső üzeneteinket.

A légző gyakorlatoknak is kiemelt szerepe van a nőijógában. A gyakorlás közbeni légzés és a mozgás összehangolása mellett számos különböző légző gyakorlat kap helyet, így a helyes légzés elsajátítása segít a test tudatosításában, kiegyensúlyozza az érzelmeket, hormonálisan és mentálisan is stabilizáló hatással bír.

A nőijóga gyakorlás szerves részét képezi a gátizom-, más néven intimtorna, amely során kifejezetten a gát és intim izmok területének erősítésre fókuszálunk.

A nőijóga rendszeres gyakorlása hozzásegít önmagunk megismeréséhez, elfogadásához, női mivoltunk teljesebb megéléséhez, a női szervekhez kapcsolódó érzetek észleléséhez, ezáltal az öngyógyító képességünk fejlesztéséhez.

A csoportos és egyéni női jóga (1-2 fő) órákra az Események menüpont alatt található információk vagy személyes egyeztetés alapján van lehetőség bejelentkezni a Kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségeimen.

Közösségi média

Hírlevél

Style Selector

Layout Style

Predefined Colors

Background Image